سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملکاوی، دیده‌بان هوشمند بازار مسکن

نحوه محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک سال 1400

حق کمیسیون املاک مانند هر شغل دیگری در همه معاملات ملکی از خریداران و فروشندگان دریافت می‌شود. مبلغی که از این بابت گرفته می‌شود براساس مصوبه صنف، برای هر معامله براساس فاکتورهای ویژه محاسبه می‌شود. حق کمیسیون مشاورین املاک سال 1400 نیز دارای تعرفه مشخصی از سوی اتحادیه مشاورین املاک است که از طرفین معامله این کارمزد را دریافت می‌کنند.

اگر که شما از قوانین حق کمیسیون مشاورین املاک آگاه باشید از بروز مشکلات احتمالی سر راه خود جلوگیری می‌کنید.

حق کمیسیون مشاورین املاک چیست؟

به عبارتی می‌توان گفت حق کمیسیون درآمدی است که مشاورین املاک از بنگاه‌های ملکی دریافت می‌کنند. که هر چه تعداد معاملات و ارزش ملک معامله شده بالاتر باشد، درآمد آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. بهترین مشاور املاک کسی است که فعالیت بیشتری دارد و در نتیجه کسب درآمد بهتری خواهد داشت. مبلغ و نحوه محاسبه کمیسیون در معاملات ملکی مختلف از جمله رهن و اجاره و یا خرید و فروش که شامل بیشترین معاملات ملکی است متفاوت بوده است.

بنگاه‌های معاملات ملکی

دفاتری که مشاورین املاک در آن، نقش واسط در معاملات ملکی را دارند بنگاه‌های معاملاتی ملکی هستند. و به عنوان واسطی بین خریدار و فروشنده و یا مستاجر و مالک واقع شده و خدماتی را به هر دو طرف معامله ارایه می‌دهند. این بنگاه‌ها ازیک سری حقوقی برخور دارند که توسط اتحادیه صنف مربوط تعیین می‌شود.

برای مطالعه بیشتر: نحوه محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک سال 1400