سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملکاوی، دیده‌بان هوشمند بازار مسکن

چطور از خانههای خالی از سکونت نگهداری کنیم؟

    نظر

خیلی از مواقع شاید دیده باشید که خانه‌ها برای مدتی خالی از سکنه بوده‌اند و دلیل آن نیز ممکن است با توجه به شرایط متفاوت باشد. مثلاً ممکن است مالک قصد بازسازی یا فروش آن خانه را داشته باشد. یا اینکه فرد برای مدتی طولانی سفر رفته باشد و خانه خالی از سکنه باشد.

 

این ممکن است ریسک بالایی داشته باشد که اگر نکات مربوط به آن رعایت نشود خطرات زیادی در پی خواهد داشت. این خانه‌ها اگر برای مدت طولانی خالی باشند در معرض دزدی و یا آتش سوزی قرار خواهند گرفت. بنابراین بسیار مهم است که در چنین مواقعی از احتمال وقوع خطر کاسته شود.

در این مقاله اطلاعات و نکاتی که باید در رابطه با خانه‌های خالی از سکنه رعایت کنید را بدست خواهی آورد.

 

می‌توانید به یک فرد مورد اعتماد کلید اضافی بدهید

این روش یکی از روش‌هایی است که شاید بسیاری از ما دیده‌ایم: که مالک یک کلید اضافی به یکی از افراد نزدیک خود، که مورد اعتماد هم هست، می‌دهد. اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید، پس بهتر است فرد مورد اعتماد در نزدیکی خانه یا ویلای شما ساکن باشد. مزیت این کار این است که اگر مسئله‌ای پیش بیاید، فرد مورد اعتماد یا همسایه می‌تواند به سرعت خود را به محل مورد نظر برساند.

 

اگر از این روش در خانه‌های خالی از سکونت استفاده کنید و به یک فرد مورد اعتماد تکیه کنید، می‌توانید هر چند وقت یکبار از وضعیت موجود خانه باخبر شوید و با فرد در ارتباط باشید.

 

 

نکته مهم دیگر در این روش این است که از قرار دادن کلید‌های اضافی در جاهای مختلف مانند جاکفشی و یا در خانه خودداری کنید و کلید را فقط به فرد مورد اعتمادتان بسپارید.

ادامه مطلب: چطور از خانه‌های خالی از سکونت نگهداری کنیم؟